NASFTD's styrelsemöte 2/12

Protokoll fört kl 21.07

Närvarande: Malin, Björn, Viktoria och Anna-Karin


När vi kommer till Viktoria är både hon och Malin uppspelta och hemlighetsfulla.
Och som från ingenstans trollades plötsligt stearinljus och vinglas fram, och mysfaktorn var ett faktum!

Men gott folk, detta är inte allt! Det bästa har inte kommit än!

Från kylen lyfts den mest fantastika tårta man kan tänka sig fram! Hembakt, garnerad med bilar och smatris och små flaggor; 3 Månader!, 22 läsare!, Ha det bra i Marocko kära sektrerare! och NASFTD pryde dessa!
 Dessutom hade de använt smatrisarna för att skriva första bokstaven av våra namn med.  Fantastiskt!

Om någon skulle uppfatta detta som ironi så är det verkligen helt åt helvete! Detta var ett av mitt livs höjdpunkter, på allvar. Ni är helt underbara! <3

Till detta serverades cider, dock utan alkohol eftersom V inte direkt bor på gångavstånd...
Smärre problem när den skulle öppnas. Verkligen smärre alltså, hade väntat mig minst en trasig lampa och blödande ögonbryn när Vic skulle skjuta iväg korken.

Kvällens tema är: Glädje
Eller Joyful, joyful, joyful som Malin egentligen sjöng när vi andra tyckte det lät; Jag är full! Jag är full! Jag är full! Men som sagt, alkoholfri cider...


Vi diskuterade även Viktorias grop i tanden innan mötet hade öppnats. Malin skrattade idag igen.

Efter lite om och men öppnade ordföranden mötet och hälsar alla välkomna, om än lite dystert och dämpat.


Dagordning: 
 
" Våfflan har typ en Astrid på magen." (Astrid är katt no 2, hos vic. Våfflan är no1 och size XXL.)

- Blogg; Stjärna, uppdatering, design
-
Jobb
- Fika och Fysik
- Björn ej sig själv
- Viktorias Punkt
- Malins Punkt

( Björn småsjunger lite gran, och berättar att han inte finner något behov av en egen punkt idag.)
- Blodgivning
- Get
- Övrigt:
 
      Björn har ändrat uppfattning och nu är behovet av Björns Punkt helt enormt!

B: - Finns det några farliga djur i Marocko?
V: - Det finns maRockor! Hö Hö Hö!

V: - Säg inte att jag just sa det där?!

Joho då Vickan, nog sa du det allt, dessutom skrattade du gott åt ditt egna lilla skämt!


Blogg: Stjärna

Viktoria vill ge bloggen en stor stjärna denna veckan! Uppdateringen har varit super! Eller ialla fall tills i torsdags då det blev rätt så klent med nya inlägg... Hmm tar tillbaka det där om uppdateringen, men vill ändå ge en stjärna.
Denna veckan var kul! =D

"Vi ska höja allting till skyarna i döööööööhhhg." ( Viktoria delar med sig av åsikter och rap i ett.)

Uppdatering:
Malin: 3
Björn: 2
Vickan: 3

Design:
Vi kommer fram till att vi absolut inte vill fråga "yttlig bekant" om design hjälp med bloggen. Absolut inte!

designadinblogg.se istället.

Viktoria försöker fixa.
Viktoria gurglar sig med drickan och sväljer sedan. Björn äcklas.
VIktoria slänger upp ett citat, som en helikopter med banderollen efter! Får klart för sig att det inte går, "för banderollen fastnar i propellern" och ändrar sig till; som ett litet flygplan med banderollen efter.

"Mitt liv är som ett skenande tåg, eller vänta, är det något annat som brukar skena och man inte hinner med?" 
 
Kontentan var ialla fall att hon inte hinner med sitt liv. Det springer, skenar, rusar eller vad du vill, i förväg och bara försvinner.

B: - Vad är det motsatsen till det? För precis så känner jag... 
 
"Björn släpar sitt liv över axeln"

V: - Mitt skratt sitter instängt i en lite burk.
M: - Släpp ut det då!


Och här kommer en lite hälsning till en av våra trognaste läsare!

Emma Ask! Vi uppskattar ditt stöd! Hoppas att vi kommer förgylla hela ditt år "over there"!

Och alla ni som funderar på att precis som Emma bli en trogen läsare, lägg till nasftd.blogg.se som favorit, eller varför inte som startsida!? Fortsätt så kanske du också får liknande uppmärksamhet och uppskattning!  

Knäpp- och bom-bom-bomkören håller sin traditon och drar av en liten klatschig refräng.

Jobb:

Malin: 2 dagar. Kunde fått jobba som vägledare/ guide på Gothia Towers när Uefa-bossarna skulle dit en sväng, men tackade nej. 

Har sökt två städjobb

"Stötte han på dig?" 
" Ja, jag stog ju i vägen så han stötte undan mig."

Björn: Nej, Hjälpte dock Malin att flytta i fredags. 

Viktoria: Nej, Men sökt ett antal jobb. 


Fika och fysik:  

M: Fikat 4 ggr. "Det berikar mitt liv".
 Har  varit lite snuvig så därför inte kunnat träna som vanligt. Bara joggat 6 gånger och var på gymmet på en fredag kväll.
" Det är ett halvtidsjobb."

B: Fikat 5 ggr.
 2 gånger träning.
"Jag skäms inte".

V: Lite då och då.
Tränat oroväckande lite.
"Känns inte bra".


Björn ej sig själv:

Lite dyster till en början, har ej bakat denna veckan. Kan vara det som spökar.

Sitter lite i sin egen värld.

Sårat ego. Efter en missad match i söndags fick han spela i tredje 5an. Ett klart nerköp.


Vi formar en parantes med våra kroppar, B är ena ( och därimellan hittar vi Viktoria som väljer att vara ett T och mig som är ett Y och tillsist Malin som är ) no 2.


Viktorias Punkt: Jag är tappad.

Sen vi slutade skolan har V's hjärnkapacitet sjunkit oroväckande! (Enligt henne nu alltså, det är inte jag som anklagar henne för detta).

Under skoltiden kände sig Viktoria smart ovh kunde tänka. Gått från detta till att bli en helt tappad människa utan hjärna som framställer sig själv som "blond och blåst".

Tappar bort grejer och är helt virrig.

Kan någon hjälpa VIktoria med det här!?

Tips mottages mer än gärna! Dock ej "skaffa-ett-jobbtipset"!

Känner sig inte viktig.

Under samtal med folk hänger hon inte med alls, förstår inte och har ingenting att komma med.


Malins Punkt: Björn-fetisch

Vill tacka Björn för allt hjälp med flytten!

Hade skrivit ett jättefint tack inlägg på sin blogg, men det försvann när det skulle publiceras!

Därför ta denna tiden till det;

SÅ ett jättestort tack! 

TACK BJÖRN!


Blodgivning:

Kanske spara en 3 literspåse hemma och sedan bara lämna in den när den har blivit full?
Då kan man sätta på en såndär färgglad, käck klämma!


Get:

Malin har försummat våran get!
Har ingen förklaring eller ursäkt.
Sätter en påminnelse på mobilen om detta!
Fixar till nästa vecka.

"Åh, jag skulle vilja ha fleecetrosor i XXXL."


Övrigt: Björns punkt

Det är söndag, Adventmys med famljen och släkten. Hur sömning som helst!
Traglade sig igenom halva middagen, och gick sedan och hämtade nagelfilen och handlotion. Filade lite och blev hur nöjd som helst! Ingen nämner detta eller verkar störd av faktumet att Björn gör manikyr på advent, inför hela släkten.

Tror att allting är frid och fröjd tills Mamma K och Pappa B kommer till Björn, dagen efter Adventsmyset, och talar om för Björn att "det där var inte okej!"
Varför inte meddela Björn detta med en gång undrar Björn.

"Allting är vackert. Det kan man kalla Björn". Ingen förstog vad han menade då heller.

Vild applåd utbryter! Panikstämning.

"Tog dem inte jämt massa bilder på alla kariesoffer hos tandläkaren förr?"
"Joo, men dem har nog tatt bort de nu..."
"Vilken tur. Jag blev sjukt äcklad!" Nähä?


Hur nästa möte kommer att gå till är det ingen som vet än. Sekreteraren kommer vid tidpunkten att befinna sig i Marocko och kommer därför inte kunna föra protokoll. Kanske här -->
http://www.ving.se/hotel/hotelMaster.aspx?HotelId=81442&marketUnit=VS ,vem vet?

Jag vill ialla fall passa på att önska er en fantastisk vecka här hemma och jag kommar sakna er! Ni är bäst!


Ordförande tackar för visat intresse och avslutar mötet.

Over and out / AK




                            
Fantastiska tårtan                         Vic & Ak Firar                             Malin & Björn oxå                   Alkoholfria cidern

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur gick detta till då?

2008-12-08 @ 17:02:42
URL: http://baramalin.webblogg.se/
Postat av: Viktoria

Adu ;) det vet inte du.. hehe nää men hon säger ju till den seriösa av oss innan hon åker att göra hennes jobb ;)

2008-12-08 @ 17:52:31
Postat av: Björn

Jag trodde det var jag som var den seriösa? ... Haha :)

2008-12-08 @ 20:44:23
Postat av: Björn

Min advokat kommer att höra av sig! Vet hut! Jag kräver fotoretuschering av min stress acne!?!?

2008-12-10 @ 01:22:37
Postat av: Emma

haha, bra jobbat! tackar så mycket för omnämningen :) ni har lätt min röst i bloggSM! keep it up folks!

2008-12-15 @ 15:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0