...

Idag, onsdag gick jag som vanligt runt här hemma utan arbete vilket resulterade i en riktig göttig frukost med allt ifrån bacon till en fräsch, nybakad baguette ifrån ICA. Och det är just där som dagens lilla historia tar plats. Det var kanske årets kallaste morgon när jag vaknade till Brandon Flowers sjungandes "I did my best to notice, When the call came down the line. Up to the platform of surrender I was brought but I was kind...". Inte bara en gång utan säkert en 5-6 gånger eftersom jag har en förkärlek till min mobils utan tvekan bästa funktion, "the snooze".

Pensionär
Aaaaaw ...

Efter att jag konstaterat att det nog inte blir något jobb åkte jag glatt ner till torget. Torget som vid den här tidpunkten var proppfull av pensionärer. Och det var när jag stog i kassan jag insåg en väldigt, väldigt trevlig sak. Dessa pensionärer. Dessa underbara, genomgoda pensionärer. Framför mig i kön stod två av dessa enhörningar som tagit en mänsklig form och dom hade verkligen handlat. Men istället för att bara huffs om pluffs slänga upp varorna ifrån den sprängdfyllda kundvagnen så lägger dom upp varenda vara snyggt, symetriskt och med ett perfekt avstånd mellan varandra. Och med mycket stor omsorg så var ju självklart streckkoden riktigt placerad mitt emot kassörskan. Dom förtjänar verkligen mer av min kärlek dessa gamla människor. Så det här är en tribute till er! :)

/Björn "Fabulicious" Eriksson

...

     

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är konstig...

2008-12-10 @ 20:14:33
Postat av: Anonym

underbara pensionärer !

2008-12-10 @ 23:43:50
URL: http://baramalin.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Pensionärer är läskiga

2008-12-16 @ 19:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0