Baciller

Ett dagis måste innehålla sjukt mycket baciller. Jag är rädd för att jag snart skall bli förkyld eller smittas av någon annan sjukdom som scharlakansfeber tillexempel. Tänk er själva att vistas i en lokal med 11 snoriga barn som springer runt och hostar rakt ut. Inte nog med det dom nyser vid matbordet, rakt ut utan förvarning. Låt mig säga såhär: Det gäller att vara snabb fram med papper annars så händer det att tröjan lätt förvandlas till en näsduk. Vid varje snorattack krymper lokalen med ca 20 m2 och jag vill helst inte andas. Och där var också själva måltiden avslutad för mig. Allt man äter kan innehålla en förkyldning.
Jag hoppas mitt immunförsvar är gjort av stål och jag förstår inte varför det finns så lite jobb, fröknarna borde ju jämt vara sjuka.
Jag har igenom åren utvecklat en form av fobi. En fobi mot disktrasor. Från början var det bara en rädsla mot dom. Men nu när jag jobbar så tvingas jag gång på gång använda dom och jag tror detta kan bli min räddning. Jag är på väg att bli botad. Känner mig stark !


// Maaalin !!!


Kommentarer
Postat av: Björn

Disktrasor är faktiskt jätte äckliga! Hoppas att du en dag blir frisk Maluín :)

2008-11-06 @ 17:30:39
Postat av: AK

hörde att fredrikochfilip- fredrik gick runt och sög på använda disktrasor när han var mindre... tänk dej det! MYS!

2008-11-06 @ 18:54:06
URL: http://nasftd.blogg.se/
Postat av: Björn

Lite roligt att reklamen precis under står det "Lugn, det ordnar sig" :p

2008-11-07 @ 13:30:01
Postat av: Malin

Men Björn :P det är min bild ! ;) det är en disktrasa !

2008-11-07 @ 15:35:11
Postat av: Björn

Jaaa, men nu ser jag haha ;) Nu känner jag mig lite dum :p

2008-11-07 @ 16:52:26
Postat av: AK

hahaha Björn! shame on you!

2008-11-07 @ 17:20:14
URL: http://nasftd.blogg.se/
Postat av: Björn

You better not steal my lines Girl! vickar chict på huvudet

2008-11-08 @ 01:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0