Måndag, måndag, mååååndaaag...

Dessa måndagar. För första gången kände jag ett starkt avsky ifrån att jobba och mina böner blev behörda (eller heter det så? :p). Kanske tog jag ett steg närmare den kristna, goda och lite göttiga människan! Det blev visserligen varken bulle eller kaffe, vilket kompenserades med ett hetsätande av de resterande turkiska pepparn. Vilket ungefär var 95% av påsen.

...

Jag tror att jag idag tagit ett kliv in i en ny fas av min arbetslöshet där jag gått ifrån min tidigare fas; denial, eller ett citat "förnekande av att jag egentligen inte har något jobb", slutcitat. Den tiden är förbi! Nu tar jag ett jätteskutt in i en ny era som får namnet: Post-denial. Nu välkommnar jag min arbetslöshet och jag ser möjligheterna att kanske bli kyrkenorums främsta bagare och jag får tid till att filosofera som jag tror att jag behöver. Kanske cyklar jag ner till Bokia och köper en bok att skriva dikter/mina memoarer i imorgon. Kanske inte. Kanske går jag omkring iförande endast en morgonrock av finaste polyester puffandes på min pipa. Kanske inte. Men vad jag än gör så kommer jag utstråla; carpe diem, carpe diem Björn!

Puss puss ♥ /Björne

...
Mmmm-hm...

Kommentarer
Postat av: Björn

Ska man behöva kommentera sitt egna inlägg? TYDLIGEN! :'(

2008-11-25 @ 20:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0