19 år och hjälplös

A,  personligen tycker jag inte att jag är speciellt hjälplös, men tydligen tycker andra i den här världen det,
I alla fall om jag får tolka dom,
Exempel från denna dagen: Jag, Vktoria 19 år ska gå till banken för att lösa in en check och växla pengar..
Och visst, där sitter jag bland alla andra männsikor i åldern 40-50 , vilket självklart fick mig att skilja mig lite från mängden men...
Bara för att jag är 19 år och inte brukar hänga på banken var dag så behöver dom inte göra det svårare för mig för att verkligen få mig att inse att jag borde nog vara äldre... eller nåt, a jag vet inte, men det är BLICKEN jag snackar om som jag får från bankmänniksorna, på något sätt känns det som han (som det var i detta fall)  redan dömt ut mig innan jag ens hunnit fram till disken...
-hej
-hej
- .... (typ ville du något)
- jo jag skulle vilja lösa in den här och sen växla pengar, min mamma har beställt dollar och tjeckiska pengar ( okej, jag vet, att nämna mammsen i denna situation inte gjorde mig direkt mognare men,,)
-aha
- (a jag tänker ju inte svara på det där i allfall, han får ju säga nåt mer än så)
- vet du hur mkt?
-njaa.. 30 dollar...
- a men finns det något namn som det är beställt i?
- (aha ursäkta, trodde du frågade hur mycket? ) Jo ELisabet....
Han hämtar pengarna
Jag får dom
- a, du kan ju kontrollräkna dom så att jag gjort rätt
a, att jag inte tänkte på det! jag vet, det kanske folk gör, men jag är jag, fullständigt naiv och hade kunnat bli grundlurad och ändå inte märkt något,! Men han behöver väl inte bemöta mig på ett sätt som att han verkligen vet detta om mig?
- mm, visst,
jag börjar räkna, och försöker låtsas som att jag vet vad jag räknar till, i själva verket bläddrar jag bara lite bland sedlarna och tänker på hur dum jag ser ut..
- det blir ju pengar över, vill du ha in dom på kontot?
-ja
-vilket nummer?
asså, vadå vilket nummer? vad är det för fråga..
- .. ehhh
-(tystnad)
det är tystnden som irriterat mig, som att det skulle hjälpa att jag får tänka lite till, för att jag inte kommer på  nummret! det är ju frågan jag inte förstod...
och sen vrider han dataskärmen mot mig och ber mig peka....

FÅr alla 45 - åringar peka eller?

a sen gick jag därifrån med mina pengar och kände mig inte en dag över 19.

Kommentarer
Postat av: -

ung och dum!

2008-10-02 @ 23:59:11
Postat av: Malin

Det är inte lätt när dom vuxna tror att dom är smarta

2008-10-03 @ 09:55:15
Postat av: Björn

Jag får också alltid peka :(

2008-10-03 @ 13:56:08
Postat av: AK

hahah

det är därför jag och inte ni har jobb ;)

2008-10-03 @ 18:49:33
URL: http://nasftd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0