Afrikamail!

Hej!

Nu var det ett tag sedan, dock inte afrikans tid raknat.
men idag har jag lyckats ta mig till civilisationen, och a, lyckats ar ett bra ord for man blir nastan olite smatt religios pa vagen hit efter som man far sitta och be om sin overlevnad... vi sitter narmare 30 pers i en pyttebuss for 10 pers.. jag kan saga att denna buiss inte hae gatt igenom besiktningen! men har ar jag nu!

och vad har hant med mig.. nu hr allt lugna ner sig lite och man har gjort sig hemmastadd.. bor i en liten by, vi volontarer bor valdigt fint faktikst, over forvantan! dock sa finns det en liten besvikelse ibalnd oss, vi ar for manga och kanner inte riktigt att vi behovs.. sa ville vi inte ha det .. men men

dagarna rullar pa, dock kanns det som om jag varit borta i en manad!
torsag, fredag var arbetsdagar och vi ekte med barnen, gar inte att beskriva hur underbara dom ar! javla bortskamda svenskqa ungjavlar sager jag bara.. forlat assa men... har snackar vi om att vara glada och tacksamma for faktiskt ingenting. man blir bade glad och ledsen av dom, dom ar sa roliga att vara ed samtidgt som man blir ledsen over dewras forhallanden, i torsdags halsade vi pa ett annat dagehem, trtaffade en liten pojk dar som gjorde mig sa leedsen.. sa mager, svullen mage och ingen gnista alls! dom flesta barnen far man alltid glada pa nagot satt men inte han.. han lever nog inte lange... sa smutsig, snorig, mager da och mask i fotterna osv... det ar i sana lagen man faktikst bara vill vara doktor och kunna gora nagt. men icke..

helgen var lugn, kyrka i lordags med Victoria, hennes dotter och sa, helt okej men LAANGT! 4 timmar, och sa nara har jag aldrig varit att svimma.. ohu, glad att jag klarade det, men efter det vblev vi bjudna pa midddag hos victoria och vi hade en trevli eftermiddag hon ar sa underbar sa det ar inte sant! var hemma hos henne aven en annan dag, da tog hon upp en levande kyckling i knat och fragade om vi gilade kyckling, klara sa: sager du ja nu sa bryer hon nacken av den! haha lite kul.. vi svarade lite avvaktnade.. men hon slappte ner den igen!

arikanerna e trevliga men ibland blir ja less, som na ja skulle hamta vatten, dom tkr det ar jatte kul att man ar sa tappad.. men igar bar jag fakikst hem det pa huvet.. nagot annat e inte accepterat!
vi gixck aven och koptre bananer igar.. da stog dom oxa och poekade och skrattade at oss! tack for den.. men vi fiock vara 9 bananer som skulle vara 6 och gick tillbaka, bjod nagra barn pa vagen hem.

aa allt for nu. kanske skrver om en vecka elerl nat, svarar inte alla personligt for det har jag inte tid for men.. kul att lasa fran er! ha de fortsatt bra!

puss&kram

Kommentarer
Postat av: Björn

Vad roligt att du verkar trivas :) Men Viktoria, Viktoria... Vem var det som föreläste om stavning? Ha det gott PUSS

2008-10-23 @ 22:58:19
Postat av: Anonym

Ja veet! men assa dom har tangentborden gar typ inte att skriva pa, och jag har varit sa stressad varje gang, ber om ursakt for detta!

PUSS

2008-10-25 @ 11:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0