Får det lov att vara en latte?

Med kroppen full av ängslan, dels pga avsaknaden av Viktoria 'vickan' Svensson och dels för att jag nu för fjärde(!) dagen i rad gick runt och riktigt, riktigt sölat runt här hemma. För att liva/pigga upp min dag föreslog inte jag utan min goda vän och kanske, kanske stora högas härligaste människa. Malin!, Att ta en mycket omtalad kaffe-latte nere på Eat. Och nu till latten! Var det den smakexplosion i jämnförelse med chai-latten 200 meter bort, eller var det kanske lite ris varning? Till en början får jag höja ett varningens finger till den dåligt värme-isolerade muggen där keramiken, lite sådär på känn kan ha nått 50-60C varav att jag brände mina känsliga fingrar. Annars var latten helt okej och förrutom den något hårda (frysta?) kokosbollen så blev det dagens ljuspunkt och det var med ett leende på läpparna som jag svettandes cyklade hem.

...
Mm-m-mmm... Så här kan en smaskig, om än överdrivet förstorad bild av en chai-latte se ut!

Tack för mig och innan jag glömmer det. Ett ännu större tack till Malins get, Malin som kanske ensam inspirerade till inlägget som du läst, eller eventuellt bara fastnat för den gör-tjusiga bilden och bara scrollat ner.

/Björn von ex-dagisfröken
    

Kommentarer
Postat av: Malin

Nästa gång får vi ta en chai-latte :)

2008-10-14 @ 09:03:00
Postat av: Björn

Jag blir sjukt sugen när jag ser bilden :D

2008-10-14 @ 18:04:15
Postat av: AK

Fint inlägg! positiv anda! =D

2008-10-14 @ 22:39:57
URL: http://nasftd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0