Mail från Afrika!

Halloj!

forst och framst: vad har hant med bloggandet! Nu har jag val lyckats ta mig till en dator och ser fram emot att lasa, sa har ni knappt skrivit nagot! Varning eller, ska det bli sa nar jag ar borta!

Jaja, har sitter jag i alla fall pa ett internetcafe i Iringa, dar jag tillbringar min helg, akte hit igar, (fredag) och stannar till sondag, valdigt roligt med en helgtripp, Iringa ar en ganska stor stad, sa det var kul att komma ifran landsbygden en stund... Farden hit gick bra, alltid spannade att fardas i detta land, en rolig sak var att i bussbytet sa var den andra bussen pa vag att aka sa killen fragade mig om jag skulle till Iringa, tog darefter mitt bagage sa snabbt han kunde och KUBBADE ivag med det till nasta buss.. det var liksom nara att mitt bagage kom med och inte jag.. det var en rolig syn, men vi kubbade efter och hann med!

Jag har hamnat i accesoarernas paradis!!!
Jag vet inte vad jag ska ta vagen och fick nastan lite shopoholic problem, vill kopa ALLT, men nejnej.. nu har vi tagit en paus med inernet och laddar for nasta runda, ska ladda upp for att pruta ordentligt!
Manniskorna har ar sa roliga, dom flesta iallfall... man bjuds pa manga skratt.
Daremot ar kommunikationen urusel, varfor kan dom inte engelska tex nar dom jobbar inom ett serviceyrke!
Som att checka in pa det fina hotell vi bor pa, ingen engelska dar inte! sa man far veva med armarna och bara forsoka komma fram till nagot.. samma sak nar man bestaller mat, det ar inte alltid man fatt vad man vill om man sager sa . men det ar bara att ta det och se glad ut.
Och pa tal om mat saa ar vi oxa i extas, vi far ata goda saker denna helg!! Sanlost gott!! efter ha atit Uji och Ugali i 2 veckor.. som ursakta , nastan bara vill komma upp igen sa kan jag lova att pizza, pannkakor, fruktsallad, choklad, cola, biff + 2 glas vin satt dar det skulle! Vi firade Sofias 22 ars dag igar sa vi festade till det!  mmm!
Och en viktig sak, vi har fatt DUSCHA!! Ohhhh, helt otroligt, sa har smutsig som jag ar nu, har jag aldrig varit.. och den duschen man fick ta igar satt dar den skulle.. men det varsta ar att man typ inte blir ren.. fotterna ar svarta och haret ar stripigt.. men skont var det anda! Men det varsta ar att imon vid den har tiden kommer jag vara lika skitig igen, sa det kanns nastan meningslost att gora sig ren, haha.

Mm, tiden har har gatt ganska fort och det ar ju inte sa jattelangt kvar, pa ett satt langtar jag hem och pa ett annat kanner man sig inte fardig har, men det ska bli gott att se er och fa komma hem till den hostgraa vardagen :P Har skiner solen och det ar la ca 35 grader eller nat..

Veckan som gatt var bra, Mafinga, och sen sa har jag varit pa det andra barnhemmet Ulole och lekt med dom sma knattarna! Dar ar dom inte sa vana vid vita, sa vi ar speciella! Nar jag kom dit forstaa dagen och skulle presentera mig sa hann jag inte saga hej for da kande jag nat som krop pa mitt ben.. det var en kamelont!! Sa istallet skrek jag allt jag hade och sprang ivag, men dom skrattade gott sa jag tror det var en bra isbrytare!
Denna vecka hoppas jag blir bra, lek med barn, safari, och jag klara och sofia har bestamt oss for att ga hem till Victoria och bjuda henna pa en traditionell svensk Fika :) ska bli mys.
Hors nog inte mer innan hemskomst, hade fint!

Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: AK

fan va mysigt allting låter! =D

2008-10-26 @ 16:46:35
URL: http://nasftd.blogg.se/
Postat av: The Talanted Mr Eriksson

Jag kan inte annat än att hålla med om det där med dåligt bloggande :)



För väll be skylla på att jag oftast glömmer bort på vardagarna :p



2008-10-26 @ 22:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0