En vanlig dag för en arbetslös 19 åring?

Hej hej hej. Första gången jag skriver här ber om ursäkt för att det dröjt så. Men nu var det Björn som gav mig en spark där bak och jag nästan sprang till datan och började skriva.
Idag har jag hunnit med väldigt mycket, det är i och för sig inte konstigt eftersom att jag inte har något vettigt att göra på dagarna.

Jag gick upp, började genast fundera på hur jag skulle spendera dagens tiiiiiid. Kom på att mitt rum såg ut som en soptipp och att resväskan inte var uppackad så jag började fixa lite med det, dammsög, dammade och packade upp. Oj då det var smutsiga kläder i väskan, aa men då fick jag börja tvätta också. Så var den onda cirkeln av hushållsarbete igång. Kollade i kylen hmm ingen mjök och ingen mamma hemma (hon är på resa) aa men då får jag åka och handla. Kom hem från min stor shoping (ett mjökpaket och müsli) och skullle laga mat, då upptäckte jag till min förfasan att min lillebror hade gått lös i köket  så då var jag tvungen att diska också, pjuuh, inte mkt till vila idag. Och sen sist men inte minst så har jag sytt fast knappar på mina byxor, jag är mer än stolt över mig själv. Allt detta har jag gjort utan att få en endaste krona, hmm....när kommer pengarna att börja rulla dååå ?
Har tagit mig i kragen lite iallafall och sökte ett jobb här i stora höga, jag vet inte riktigt vad det går ut på eller så, men skall dit på en "mindre" intervju på tisdag, wish me luck.
Återkommer lite närmare för mer info om känslan att vara "nära" ett jobb.


Peace OUT // malin

Kommentarer
Postat av: BJÖRNE!

Bra Malin! Vad stolt jag blir!



men du måste kommentera ryktet i nästa inlägg! Puss :)



2008-09-05 @ 22:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0