Jag bloggar :)

Hmm nu försvann allt jag skrev :( får dra det lite kortfattat om det går.
Jag har fått ett jobb, ehm jippie. Nej jag är faktiskt inte så glad konstigt nog. På ett sätt gillar jag att bara driva runt, fast nja så kul är det ändå inte. Det enda obligatoriska man har på en dag är ju fikat, som är heligt, det är de som får tiden att gå. Fikat är också ända rutinen, återkommer varje dag. Jag tänkte på det att alla pensionärer har ju så himla fullspäckade scheman, är inte vi lite som dom ändå (utan det där med fullspäckade scheman). Herre vad dom står i. Måndag ja då skall det handlas, tisdag då skall man till doktorn och onsdag skall det städas. Det tar sån tid för dom eftersom dom gör allting så långsamt så måste det vara. Men jag gör ju allt det där på en dag, måste kanske börja sprida ut sysslorna lite.
Just det jag hade fått ett jobb ja, vet inte vad det går ut på (kommer nog aldrig fatta det heller eftersom jag aldrig kommer få jobba). Försöker se detta positivt men det finns liksom inget sug efter att jobba. Inget sug efter att gå hemma heller i och för sig, men jag vill inte bli instäng från 07.00-17-00 i ca 55 år till. Det suger när man tänker så. Frihet är viktigt för mig.
Att vara arbetslös är en frihet i sig, i morgon skall jag tillexempel upp kl 08.30 och ta mig en joggingtur. Aaah så fri jag känner mig, kan göra vad jag vill. (så länge det inte kostar pengar )

Har äntligen kommit på fötter igen efter en vecka i Grekland, farligt farligt med härligt härligt. Nu skall även mitt bloggande ta fart BJÖRN :) och nej jag har inte heller sodastreamat mitt hår utan bara klippt det lite, syns inte ens. Men det där med sodastreamen är helt klart ett intressant projekt tycker jag.

Nej men nu måste jag gå ut och skaffa mig lite erfarenhet i arbetslivet, det verkar ju vara väldigt viktigt har jag hört.

// MVH Malin


Kommentarer
Postat av: Björn

haha perfekt malin :)

2008-09-12 @ 11:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0