Nasftd's Styrelsemöte 23/2

Protokoll fört hos undertecknad kl 20.47.

Närvarande: Björn, Malin, Vickan och AK

Ordförande öppnar mötet och hälsar alla välkomna.

Föregåede protokoll läses upp.

Vi saknar de utlovade maria-bullarna lite, men tigerkakan var mycket god!

Björn ska finna lugnet här på AKs gård. Precis som Clark Kent i Smallville.
"Då kanske jag blir lika snabb som honom!"

Diskussion om X vs Y igen. Björn är helt säker på att Y är jättehårig. Men idag undrar han om hans pappa är det också?
Vi andra förstår inte riktigt vart det här kommer i från. Och inte riktigt det relevanta idet heller om jag ska vara ärlig.


Dagordning:


- Blogg
- Jobb
- Fika och Fysik
- Björn ej sig själv
- Ost
- Vilken sjukdom har Viktoria?
- Övrigt

Björn tycker att Viktoria lägger skulden på honom för hennes dunderfylla i helgen.
Viktoria menar att så är inte fallet! "Ville bara ha stöd och tröst. Inte anklagerser."


Blogg:

V: 3 Bra!
M: 2 OK!
B: 1 Hrrm!

Popcorn, Björn,  Fru Svensson, kommentar, hål i tänderna och att hämta någonting.
Vickan blir arg på Björn för att han är jättevelig.
Björn skyller på kaka i munnen.
Malin flippar ut helt och hållet och tappar kakan.
Jag sitter och antecknar tills pennan glöder men fattade ändå aldrig riktigt vad som var problemet.


Jobb:

M: 1 dag.
 Skrivit nytt CV. Sökt hur många jobb som helst! Kommer inte ihåg vad det var. På platsbanken.se
Skrev i CV; "Jag gör vad som helst och lite till."  Verkligen vad som helst Malin?

V: 2 dagar
Sökt 8 jobb. Inte riktigt dom utlovade 50. Blev helt knäckt av att lämna CV't på Oasen. När hon gav det till henne bakom disken knycklade hon i hop det och kastade det i papperskorgen. Ingen bra början.

Björn var på Oasen idag och tänkte fråga om dom behövde mer personal. Men något i hennes blick fick honom att ändra sig i sista sekund och beställa en Mariabulle och liten Pucko istället. Gick inte helt lottlös där i från i alla fall.

B:  Har inte jobbat en enda dag detta året. Men sökte massor jobb.

Pratar Björn ofta om S? Vickan tycker det. Diskuterar detta en stund, men kommer inte fram till något.

Viktoria träffade VPR på Friskis ca 20 minuter efter att hon had ringt och gav  V jobb på tisdagen. Lite pinsamt
Drömde om henne i natt. 


Fika och Fysik:

"Fika, Ja tack!" - Malin
 
Vickan bredde inte en macka till Björn när vi var på kinesen. Björn tog illa vid sig.

Björn såg Katla från Bröderna Lejonhjärta på Tv nyss.
När han var liten var han jätterädd för henne! Nu ser man ju hur dåligt gjord den är! Bara massa pappkartonger. Björn lovar att lägga ut en bild.
Men eftersom jag vågar sätta en peng på att han har glömt detta slänger jag upp en här:




( Ifall någon undrar så kostade modellen av Katla 100 000:- och finns nu i Trollywood. Den är 8 meter lång och 4 meter hög. "Den kunde blinka, spruta eld och smälla med svansen." Källa Wikipedia.se Finns det något bättre än wikipedia?! )

V: När ska du upp i morgon Malin?
M: Kl 6. Då börjar passet. Väntan på att dom ska ringa.


Björn ej sig själv:

"Astaskig!" - Vickan
Det där med lördagskvällen är tydligen inte rikigt överspelat...

Vi har olika nivåer på våra hömur. Homur. Humör.
Stämningen är lite olika beroende på vilket hus vi befinner oss i.


Ost:

Viktorias Ostlista:
$1. Ost är supergott! (Om det är en god ost då vill säga.)
$2. En skiva ost efter varje måltid är bra för tänderna, enligt Mjölkpaketet. Och vi vet ju alla att Mjölkpaketet aldrig har fel.
$3. Man får större bröst av ost säger ryktet. ( Ej vetenskapligt bevisat.)

"Det är klart att du får större bröst om du äter massa ost. Hela du blir ju större." - Malins Teori

VIktoria jobbar med en jättegrov jätte!
Dagisfröknar är lite misslyckade.

V: Alla dagisfröknar bara sprutar ut barn!"
B: "Är du säker på att dom inte bara är tjocka? Jag har bara träffat tjocka."
M: "Dom är nog gravida under fettet."

"Det är så medelklass att använda samma Te-påse två gånger. Och att sy kläder själv." - Björn

"Jag skulle vilja bo i ett slott! Typ Hogwarts!" - Gissa vem?


Övrigt:
Fett hår:

B: Det är jätteorättvist att du kan gå i 4 dagar utan att tvätta håret!
V: Men ditt hår ser ju inte så fett ut nu...
B: Men jag duschade ju för tusan för en timme sedan!

Ordförande tackar för visat intresse och avslutar mötet.

Nu är mitt block så gott som slut. Jag kan tänka mig gratisgrejer mot lite reklam. Eller lite och lite! Halva Sverige läser ju denna bloggen!

Over and Out/ AK aka 19 år och 359 dagar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha tummen upp som vanligt AK ! Katla är ett levande exempel på att tekniken går framåt ;)

2009-02-26 @ 08:05:08
URL: http://baramalin.webblogg.se/
Postat av: BJ

uppskattar katla researchen! :)

2009-02-26 @ 14:48:19
Postat av: Viktoria

MM, björn, för den hade du inte kunnat göra själv? ;) jag ber om ursäkt för att jag ar helv konstig ändå. bättring till nästa möte

2009-02-26 @ 19:03:18
Postat av: BJ

Jag var sjukligt bitter i måndags. Kändes som att jag förlöste min frustration över Viktoria. Förlåt mig :(.

2009-02-26 @ 20:13:17
Postat av: Veronica

Aa vickans fylla var ett kul kapitell i helgen iaf :D

2009-02-26 @ 21:35:30
URL: http://veroniiiica.blogg.se/
Postat av: Emma

Hallå gänget!

Tackar så hjärtligt för lotten, tyvärr ingen vinst men de är tanken som räknas!

Lycka till med jobbsökandet allihopa!

xoxo

2009-02-27 @ 05:29:33
Postat av: Viktoria

hehe, eller inte veronica! Jag kunde varit utan, och aa okej björn, bara kärlek från och med nu! :D <3

2009-02-27 @ 19:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0