Ehm, torsdag?

Idag, när jag var ute på diverse ärenden åt min sjuke far så satt jag och funderade på en väldigt viktig sak. Jag satt lyssnade på musik ifrån min mp3 spelare som i sin tur var kopplad till bilens stereo och jag undrade på hur någon som inte kände mig skulle tro att jag var för en person om dom bara lyssnade på min musik. Samtidigt dök, ifrån ingenstans, ordet perspektiv flygande i huvudet. Jag gav en tanke till de mindre lyckligt lottade och de som svälter. Men till skillnad ifrån min teori om musiken så var den väldigt flyktig och jag jobbade istället ihop en lista i huvudet på några album som nog för säkerhetskull borde tas bort. Jag låter nog ganska paranoid och ytlig. Det är kanske inte så långt ifrån saningen som jag tror. Men vem kan sitta med samhetskval när man så öppenhjärtat och vänligt skänkte 10 kronor till dragspels spelande kvinna på torget?

- Lämna bord på returvaruhuset, check!
- Handla blåbärsoppa åt pappa, check!
- Skänka pengar till lokala musikanter och samtidigt råda bot åt en taskig självkänsla, CHECK!

Dessutom drev jag och Malin efter en vansinnigt god chai-latte, en kaka och en vaniljbulle får 45 kronor runt på torget och åtminstone jag besökte för första gången JorD. Och när jag skulle visa Bruno en tröja som suktat över under hela julen på MQ så visade det sig att den var på ½ priset. Min dag var gjord och efter att ha lånat i efterhand ganska dåliga skivor så åkta jag hem medans Malin fick cykla hem på sin stulna cykel.

Ciao!

/BJ

,,,

Nu får Elin sina 15 minuter i rampljuset också. Grattis
! :)

   

Kommentarer
Postat av: Anonym

tröjan var superfin :)

2009-01-30 @ 00:09:26
URL: http://baramalin.webblogg.se/
Postat av: BJ

Jag veeeeeet! :) ♥

2009-01-30 @ 13:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0